Budite odgovorni logo
  • Zapali iskru
  • podijelite na društvenim mrežama

    Petra Stojanov, mentorica u ZIP-u, govori o pisanju životopisa i motivacijskog pisma

    Petra Stojanov

    Tko je Petra Stojanov?

    Petra je mentor u zagrebačkom inkubatoru poduzetništva (ZIP) te ima iskustva u radu u malim, srednjim i velikim firmama u kojima je imala priliku zapošljavati pripravnike ili već iskusne ljude na rukovodeće pozicije.

    Kako sastaviti motivacijsko pismo bez radnog iskustva?

    Kod motivacijskog pisma najbitnije je pokazati određenu razinu komunikacijske sposobnosti. Da je pravopisno točno, uredno, da je jasno istaknuto u koju tvrtku i na koje radno mjesto se prijavljuješ. Vrlo je važno „izguglati“ tvrtku prije same prijave. Uvijek je poželjno uklopiti i vlastite interese u samu prijavu.

    Npr. „Studirala sam ekonomiju, a oduvijek me zanimalo računovodstvo, stoga me zanima kako to izgleda u stvarnosti“ ili ako ste radili na nekom projektu koji je usko vezan uz vaš željeni posao – priložite npr. link na video ili članak o vašem projektu. Pišite iskreno, bez konstrukcije rečenica i vokabulara kojeg ni inače ne koristite.

    Morate napisati točno ime tvrtke i radnog mjesta, a dokument spremiti pod vašim imenom i prezimenom. Npr. Pero Perić­_motivacijsko pismo.

    Poslodavac koji čita prijavu želi imat osjećaj da stvarno želiš raditi, da znaš za koje se radno mjesto prijavljuješ. Također, u nedostatku radnog iskustva u motivacijsko pismo uklopi sve vannastavne aktivnosti, volontiranja, hobije…

    Canva ili Europass?

    Svaka aplikacija ima svoju formu, tako da je ovaj odabir na vama, osim ako u prijavi nije drugačije napomenuto. Određena istraživanja pokazuju kako osoba koja čita životopise u prosjeku provede 8 sekundi čitajući spomenuto, stoga je ovdje jako bitna preglednost.

    Životopis se ne piše kronološki (od rođenja prema danas) nego se nakon imena i prezimena ističe ono što je najviše vezano uz taj posao; ili stupanj obrazovanja ili radno iskustvo/volontiranje relevantno za poziciju. Ukoliko se radi o nekoj poziciji na koju se prijavljuje puno ljudi, tada se životopisi čitaju površnije. Stoga je prvom informacijom bitno privući (a onda i zadržati) čitatelja.

    Što misle poslodavci o prilaganju osobne fotografije u životopis?

    Fotografija koja se prilaže u životopis ne može biti s društvenih mreža, ne može biti slika cvijeća, kućnih ljubimaca, vas na plaži, slika natpisa, … (Kroz smijeh nam govori Petra, jer, kaže, zna iz iskustva).

    To je fotografija kojom želite poslodavcu dati do znanja da ste vi osoba koju žele imati u uredu, mora biti pristojna i jednostavna.

    Naravno, fotografija ovisi i o vrsti posla za kojeg se prijavljujete.

    Najčešće pogreške u pisanju životopisa/motivacijskog pisma/razgovorima za posao su:

    • Pogrešna fotografija (pogledaj odgovor na pitanje br. 4.)
    • Dolazak na razgovor s roditeljima (može vas netko pričekati, ali imajte na umu da se javljate na oglas za posao kojeg ćete samostalno obavljati)

    Što mislite o video formatu motivacijskog pisma?

    Kod nas još uvijek nije zastupljen ovaj vid prezentiranja sebe u prijavi za posao, ali svakako se cijeni i podržava. Vrijede ista pravila kao i kod pismenog motivacijskog pisma. Ovakvo motivacijsko pismo ostavlja prostor za odavanja jačeg dojma, prikaza dijela vaše osobnosti, energije, ali i poručuje da ste se odlučiti angažirati i istaknuti u desecima prijava.

    Prije slanja videa savjetujte se s osobom iz vaše okoline koja ima iskustva u prijavama za posao kako biste dobili nekoliko povratnih informacija na sadržaj.

    Zbog utjecaja društvenih mreža mlađim generacijama prirodnije je snimiti video.

    LinkedIn – koliko poslodavci prate profile na ovoj društvenoj mreži?

    Poslodavci prate LiknedIn, ali i vaš angažman na LinkedIn-u ovisi o vrsti željenog posla. Ukoliko je riječ u stručnijem, ambicioznijem poslu LinkedIn profil je „must have“. Putem te platforme možete stvoriti odličnu mrežu ljudi.

    Ukoliko poslodavac zapošljava na rukovodeću poziciju sigurno će posegnuti za ovom društvenom mrežom kako bi proučio prijavljene. Zato budite oprezni prilikom objavljivanja sadržaja i na drugim društvenim mrežama, jer poslodavac će vas prilikom selekcije sigurno „proguglati“  kako bi vas bolje upoznao.

    Ako se želite zaposliti u određenoj kompaniji putem LinkedIn-a možete brzo i pregledno složiti sadržaj na svom profilu koji može privući budućeg poslodavca, a ujedno pokazati i vašu proaktivnost.

    Savjeti za pisanje životopisa:

    • Ako prilažete fotografiju u životopis, neka ona bude pristojna i nasmiješena.
    • Pregledan životopis, za početnika je dovoljna dužina jedne stranice. Prva vidljiva informacija u životopisu treba biti zadnja završena škola, radno ili volontersko iskustvo.
    • Bez laganja! U redu je napisati „prošao/la sam tečaj/radionicu storytellinga i otkrio/la sam kako mogu kolegi kroz priču približiti gradivo“. Poslodavci cijene kad napišete da ste nešto naučili, koliko god se vama činilo malo i beznačajno!

    P.S. Prijavite se na oglase odmah na početku, čim je oglas otvoren. Nemojte čekati zadnji dan prijava!

    Ovisno o sustavu, poslodavac često i u prvim prijavama pronađe adekvatnu osobu za traženo radno mjesto. Dok drugi čekaju zadnji dan prijava te potom kreću na analizu dobivenih životopisa.

    Savjeti za pisanje motivacijskog pisma:

    • Forma pisma: kome se piše, pozdrav
    • Točan naziv tvrtke
    • Jasno napisati za koji posao se prijavljujete
    • Dužina: jedna kartica teksta
    • Napisati rečenicu o vašim interesima koji se uklapaju u opis željenog posla i tvrtke

    Budite svoji i iskreni, sretno!

     

    Uredništvo portala Mladihr.hr

    u suradnji s Petrom Stojanov, mentoricom u Zagrebačkom inkubatoru poduzetništva (ZIP)