Budite odgovorni logo

podijelite na društvenim mrežama

Konferencija ˝Poslovanje po mjeri djece i obitelji˝

Organizatori konferencije ˝Poslovanje po mjeri djece i obitelji˝, UNICEF Hrvatska i Hrvatska udruga poslodavaca, predstavili su rezultate anketnog istraživanja poslovnih praksi i stavova djece i mladih. Cilj konferencije je okupljenim dionicima državnih tijela i poslovnog sektora pružiti priliku da rasprave o postojećim mogućnostima usklađivanja obiteljskog i poslovnog života koje nude poslovne prakse poslodavaca u Hrvatskoj te prostoru za napredak.

Istraživanje se provelo kroz 3 ankete:

  1. Utjecaj radnog mjesta roditelja/skrbnika na djecu i mlade;
  2. Utjecaj radnih obveza roditelja/skrbnika na djecu i mlade tijekom pandemije i
  3. Poslovanje po mjeri djece i obitelji: poslovne prilike i prakse.

Prva anketa je obuhvatila 237 djece i mladih, od čega 48% u dobi od 16 do 19 godina te 52% od 20 do 25 godina, dok je druga anketa obuhvatila njih 87, od čega 74% od 16 do 19 te 26% od 20 do 25 godina. Njihova svrha je prikupiti informacije o utjecaju radnih obaveza roditelja i skrbnika na njihovu djecu te što djeca i mladi smatraju potrebnim za boljitak usklađenosti poslovnog i privatnog života. Zadaće treće ankete, kojom je obuhvaćeno 101 poduzeće (42% velikih, 31% srednjih i 28% malih i mikropoduzeća), su bolje razumijevanje poslovnih politika i dobrovoljnih praksi u domeni poslovanja po mjeri djece i obitelji te uvid u stavove poslodavaca.

Većina ispitane djece i mladih je izjavilo da roditelji/skrbnici ponekad ostaju duže na poslu, često razgovaraju o poslu u slobodno vrijeme, ali usprkos tome uglavnom ili uvijek imaju vremena za njih. Najzastupljeniji prijedlozi djece i mladih upućeni poduzećima su stipendiranje učenika i studenata, ukidanje prekovremenog rada kao i odgovaranja na e-mailove i telefonske pozive izvan radnog vremena, plaćeno bolovanje zbog djetetove bolesti te mogućnost fleksibilnog rada.

Poduzeća najčešće navode sljedeće poslovne prakse namijenjene djeci i obitelji:

  1. klizno radno vrijeme dolaska/odlaska s posla;
  2. novčani dar za djecu povodom božićnih blagdana;
  3. mogućnost rada od kuće;
  4. jednokratna pomoć za rođenje djeteta;
  5. plaćeni dopust u iznosu pune plaće za očeve povodom rođenja djeteta.

Jedino podudaranje dvaju ispitanih skupina je fleksibilno vrijeme dolaska i odlaska s posla (što nudi 76% ispitanih poduzeća, a cijeni oko polovice mladih) te mogućnost povremenog rada od kuće (što nudi 71% poduzeća, a važno je trećini djece i mladih).

Kao zajedničke koristi za društvo i poslovni sektor, UNICEF navodi kako poslovne politike prilagođene djeci i obitelji mogu pozitivno utjecati na zdravlje i obrazovanje djece te poboljšati produktivnost radnika, kao i privlačenje, motiviranje i zadržavanje talentiranih zaposlenika.

Svi rezultati anketnog istraživanja dostupni su u publikaciji „Poslovanje po mjeri djece i obitelji“.

 

Podaci preuzeti iz publikacije ˝Poslovanje po mjeri djece i obitelji˝ i sa službenih stranica UNICEF-a.