Pozivi/natječaji

Konferencija ˝Poslovanje po mjeri djece i obitelji˝
Organizatori konferencije ˝Poslovanje po mjeri djece i obitelji˝, UNICEF Hrvatska i Hrvatska udruga poslodavaca, predstavili su rezultate anketnog istraživanja poslovnih praksi i stavova djece i mladih. Cilj konferencije je okupljenim dionicima državnih tijela i poslovnog sektora pružiti priliku da rasprave o postojećim mogućnostima usklađivanja obiteljskog i poslovnog života koje nude poslovne prakse poslodavaca u Hrvatskoj te prostoru za napredak.
Istraživanje se provelo kroz 3 ankete:
- Utjecaj radnog mjesta roditelja/skrbnika na djecu i mlade;
- Utjecaj radnih obveza roditelja/skrbnika na djecu i mlade tijekom pandemije i
- Poslovanje po mjeri djece i obitelji: poslovne prilike i prakse.
Prva anketa je obuhvatila 237 djece i mladih, od čega 48% u dobi od 16 do 19 godina te 52% od 20 do 25 godina, dok je druga anketa obuhvatila njih 87, od čega 74% od 16 do 19 te 26% od 20 do 25 godina. Njihova svrha je prikupiti informacije o utjecaju radnih obaveza roditelja i skrbnika na njihovu djecu te što djeca i mladi smatraju potrebnim za boljitak usklađenosti poslovnog i privatnog života. Zadaće treće ankete, kojom je obuhvaćeno 101 poduzeće (42% velikih, 31% srednjih i 28% malih i mikropoduzeća), su bolje razumijevanje poslovnih politika i dobrovoljnih praksi u domeni poslovanja po mjeri djece i obitelji te uvid u stavove poslodavaca.
Većina ispitane djece i mladih je izjavilo da roditelji/skrbnici ponekad ostaju duže na poslu, često razgovaraju o poslu u slobodno vrijeme, ali usprkos tome uglavnom ili uvijek imaju vremena za njih. Najzastupljeniji prijedlozi djece i mladih upućeni poduzećima su stipendiranje učenika i studenata, ukidanje prekovremenog rada kao i odgovaranja na e-mailove i telefonske pozive izvan radnog vremena, plaćeno bolovanje zbog djetetove bolesti te mogućnost fleksibilnog rada.
Poduzeća najčešće navode sljedeće poslovne prakse namijenjene djeci i obitelji:
- klizno radno vrijeme dolaska/odlaska s posla;
- novčani dar za djecu povodom božićnih blagdana;
- mogućnost rada od kuće;
- jednokratna pomoć za rođenje djeteta;
- plaćeni dopust u iznosu pune plaće za očeve povodom rođenja djeteta.
Jedino podudaranje dvaju ispitanih skupina je fleksibilno vrijeme dolaska i odlaska s posla (što nudi 76% ispitanih poduzeća, a cijeni oko polovice mladih) te mogućnost povremenog rada od kuće (što nudi 71% poduzeća, a važno je trećini djece i mladih).
Kao zajedničke koristi za društvo i poslovni sektor, UNICEF navodi kako poslovne politike prilagođene djeci i obitelji mogu pozitivno utjecati na zdravlje i obrazovanje djece te poboljšati produktivnost radnika, kao i privlačenje, motiviranje i zadržavanje talentiranih zaposlenika.
Svi rezultati anketnog istraživanja dostupni su u publikaciji „Poslovanje po mjeri djece i obitelji“.
Podaci preuzeti iz publikacije ˝Poslovanje po mjeri djece i obitelji˝ i sa službenih stranica UNICEF-a.
čitaj dalje
Popularni članci

Pozivi/natječaji
Ovaj tjedan u Zoni nauči više o podstanarskim pravima, šahu i savjetima mladih

Pozivi/natječaji
Brojna događanja u Zoni: Ovaj tjedan svaki dan nudi novi razlog za dolazak na Šperun

Pozivi/natječaji